02142214

نمودار قیمت ورق سیاه در سال 1403

ورق فولادی از دو روش سرد و یا گرم تولید می‌شوند که به ورق تولیدشده از نورد گرم ورق سیاه یا ورق گرم می‌گویند. پسوند سیاه به دلیل ظاهر مات این محصول بعد از تولید به آن اضافه می‌شود. ورق‌های St37، St52 رایج‌ترین ورق‌های سیاه به شمار می‌روند اما دقت کنید که در بازار ایران منظور از ورق سیاه همان ورق St37 است. گرید‌های 37 با عنوان ورق سیاه معمولی بیشتر در صنعت ساختمان و گرید‌ 52 به دلیل کربن و استحکام بالا و با عنوان ورق سیاه صنعتی در صنایع سنگین مورد استفاده قرار می‌گیرند. از عوامل تأثیرگذار بر قیمت ورق سیاه می‌توان به بورس کالا، میزان عرضه و تقاضا، نوسانات نرخ ارز و قیمت جهانی آهن و فولاد اشاره کرد.

نمودار قیمت ورق سیاه برندهای مختلف

در ایران نرخ ورق سیاه با توجه به برند تولیدکننده، نوع گرید و کاربرد با یکدیگر متفاوت است. بنابراین برای انتخاب برند ابتدا باید گرید موردنظر خود را شناخته و با توجه به آن برند ورق سیاه مناسب را انتخاب کنید. ضخامت این ورق‌های سیاه از 1.5 الی 100 میلی‌متر متفاوت است که ورق سیاه تا ضخامت‌های 80 میلی‌متر را در بازار به راحتی می‌توانید تهیه نمایید. هم‌چنین ورق‌های سیاه در دو نوع شیت (فابریک) در ابعاد2×6، 1.25 × 6 متر و 1.5 × 6 متر و ورق سیاه رول در عرض 1.25 و 1.5 متر و طول نامحدود در بازار موجود هستند. ورق‌های با ضخامت بالا به صورت شیت تولید می‌شوند. معمولاً نوع شیت (فابریک) نسبت به ورق برش خورده از رول، سطح باکیفیت‌تری داشته و به همین علت نرخ آن گران‌تر است.

نمودار نرخ ورق سیاه 2 میل فولاد مبارکه

ورق‌های فولاد مبارکه جزو باکیفیت‌ترین ورق‌های بازار آهن و فولاد ایران به‌شمار می‌روند. از همین رو نمودار قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه معیاری برای بازار ورق ایران به شمار می‌رود. البته این شرکت ورق سیاه با ضخامت بالای 15 میلی‌متر تولید نمی‌کند.

ورق سیاه با ضخامت 2 میل، از محصولات پرفروش در بازار است. با توجه به نمودار نرخ ورق سیاه 2 میل فولاد مبارکه، پس از صعود تا کانال 44800 تومان، نرخ وارد کانال 38000 تومان الی 35 هزار تومان در حال نوسان است.

نمودار نرخ ورق سیاه 2 میل فولاد مبارکه

همان‌طورکه در نمودار نرخ ورق سیاه بالا مشاهده می‌کنید ورق سیاه در محدود قیمتی 35 هزار تومان دارای یک خط حمایت یک‌ساله است.

نمودار نرخ ورق سیاه 5 میل فولاد مبارکه

با توجه به نرخ ورق سیاه 5 فولاد مبارکه، قیمت در محدوده حمایتی 36 هزار تومان قرار دارد و در صورت برگشت می‌تواند تا 42000 تومان افزایش یابد.

نمودار نرخ ورق سیاه 5 میل فولاد مبارکه

نمودار نرخ ورق سیاه 8 میل فولاد مبارکه

قیمت نمودار ورق سیاه 8 میل مبارکه در محدوده 39500 هزار تومان دارای خط حمایتی است و در صورت برگشت می‌تواند تا قیمت 45 هزار تومان افزایش یابد.

نمودار نرخ ورق سیاه 8 میل فولاد مبارکه

نمودار نرخ ورق سیاه 15 میل فولاد مبارکه

قیمت نمودار ورق سیاه 15 میل فولاد مبارکه در محدوده 38 هزار تومان دارای خط حمایتی است و در صورت برگشت می‌تواند تا قیمت 44 هزار تومان افزایش یابد.

نمودار نرخ ورق سیاه 15 میل فولاد مبارکه

نمودار نرخ ورق سیاه 15 میل فولاد کاویان

همان‌طور که مشاهده می‌کنید نرخ ورق سیاه 15 فولاد کاویان در یک روند نزولی سه ماهه قرار دارد و در حال حاضر در خط حمایتی 37 هزار تومان قرار دارد.

نمودار نرخ ورق سیاه 15 میل فولاد کاویان

نمودار نرخ ورق سیاه 20 میل فولاد کاویان

نرخ پس از طی یک روند نزولی سه ماهه در محدوده 30 هزار تومان حمایت شده و می‌تواند دوباره تا 34 هزار تومان افزایش یابد.

نمودار نرخ ورق سیاه 20 میل فولاد کاویان

نمودار نرخ ورق سیاه 20 میل اکسین

همان‌طور که مشاهده می‌کنید نرخ در قیمت 36 هزار تومان دارای یک مقاومت قوی و در محدوده 34 هزار تومان دارای یک خط حمایت است.

نمودار نرخ ورق سیاه 20 میل اکسین

نمودار نرخ ورق سیاه 30 میل اکسین

تصمیم به خرید ورق سیاه در بهترین زمان ممکن، یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌ها برای فعالان حوزه فولاد و صنعتگران است. نمودار نرخ ورق به فعالان بازار کمک می‌کند تا روند نرخ یک محصول را زیر نظر گرفته و با توجه به نحوه عملکرد نرخ، روند آتی نرخ را تا جای امکان پیش‌بینی کنند. چرا که برخی اتفاقات اخباری خارج از تحلیل بازار مانند تنش‌های منطقه‌ای و نوسانات دلار نیز می‌تواند بر افزایش یا کاهش نرخ تأثیرگذار باشد. محصولات نورد گرم مانند ورق سیاه به دلیل ساده‌تر بودن فرایند و کیفیت و ضخامت پایین‌تر، ارزان‌تر هستند ولی به دلیل تنوع کاربرد، یکی از پرتقاضاترین محصولات فولادی به شمار می‌روند.

نمودار نرخ ورق سیاه 30 میل اکسین

روند کلی نرخ ورق سیاه در سال 1403

به طورکلی نمودار نرخ ورق سیاه شروع سال 1403 را با افزایش در فروردین شروع کرده و سپس با کاهش قیمت و رکود در بازار ادامه داد. شاید اصلی‌ترین موضوع در نمودار قیمتی ورق سیاه در بهار 1403 رکود در بازار آهن باشد. البته این رکود احتمالا نمی‌تواند قیمت نمودار ورق سیاه را تا قیمت‌های سال پیش کاهش دهد.

سؤالات متداول

1- نمودار نرخ ورق سیاه در چه ضخامت‌هایی ارائه می‌شود؟

نمودار نرخ ورق‌های سیاه 1.5 الی 100 میلی‌متر را می‌توانید در صفحه قیمت ببنید.

2- چرا نمودار قیمت ورق مهم است؟

نمودار نرخ می‌تواند الگوی حمایتی و مقاومتی بازار را به صورت تکنیکال در اختیار خریداران و فعالان حوزه فولاد قرار دهد تا براساس آن بهترین زمان برای خرید ورق سیاه را مشخص کنند.

اشتراک گذاری مقاله
دیدگاه شما چیست؟ برای ما بنویسید.