02142214

نمودار قیمت نبشی در سال 1403

نبشی یکی از پرکاربردترین مقاطع باز فولادی به شمار می‌رود که هم در صنعت و هم در ساختمان‌سازی کاربرد دارد. صنایعی نظیر ساخت خودرو و ماشین آلات و هم‌چنین کاربردهایی نظیر اجرای دیوار و سقف کاذب در ساختمان‌سازی از جمله مهم‌ترین کاربردهای نبشی به شمار می‌روند. قیمت نبشی مانند سایر مقاطع فولادی در طول سال دارای نوسانات زیادی است که تحت تأثیر پارامترهای مهم اتفاق می‌افتد. بررسی نمودار قیمتی نبشی می‌تواند چشم‌انداز روشن‌تری از آینده نرخ نبشی در اختیار فعالان بازار آهن قرار دهد. در این مقاله به بررسی نمودار نبشی در کارخانه‌های ناب تبریز، سپهر ایرانیان، شکفته و آریان فولاد می‌پردازیم. دقت کنید که تمامی قیمت‌های ارائه شده با احتساب 10 درصد مالیات بر ارزش افزوده بوده و قیمت نهایی نبشی به شمار می‌رود.

 

روند نمودار نبشی در سال‌ های اخیر

نمودار نبشی در سال‌های اخیر دو قله یا سقف قیمتی را به ثبت رسانده که بالاترین قیمت معامله شده برای محصولات نبشی است. اولین سقف قیمتی ثبت شده در نمودار نبشی به اواخر سال 1401 مربوط می‌شود که قیمت تا محدوده بالای 32 هزار تومان هم افزایش یافت. پس از این افزایش نرخ نبشی در اواسط 1402 تا کف 22500 تومان کاهش یافت. در ادامه نمودار نبشی شاهد ثبت قیمت‌های بالا 30 هزار تومان در اواسط سال 1403 هستیم. این نوسانات نرخ نبشی در نمودار 2 ساله نبشی 4 ناب و نبشی 6 ناب تبریز قابل مشاهده است. در زیر نمودار نبشی 4 و نبشی 6 ناب برای 2 سال گذشته را مشاهده می‌کنید.

نمودار نبشی 4 ناب تبریز نمودار نبشی 6 ناب تبریز

ثبت قله در قیمت‌های بالای 32 و 30 هزار تومان و کاهش نرخ نبشی تا 22 هزار تومان در نمودارهای بالا به خوبی قابل مشاهده است.

 

چرا نمودار قیمت نبشی مهم است؟

نمودار قیمتی نبشی به فعالان حوزه فولاد کمک می‌کند تا بهتر بتوانند روند نرخ نبشی و فرار و فرودهای آن را درک نمایند. درک نوع رفتار نرخ نبشی در گذشته می‌تواند چشم‌اندازی روشنی برای پیش بینی قیمت نبشی در اختیار افراد قرار دهد. با توجه به وابستگی نرخ نبشی به ورق‌های فولادی به ویژه گالوانیزه باید گفت که بررسی نمودار قیمت ورق گالوانیزه نیز می‌تواند کمک بزرگی در تحلیل نرخ نبشی داشته باشد. با داشتن این چشم‌انداز از روند نرخ مقاطع فولادی شما می‌توانید بهترین زمان را برای خرید و فروش نبشی و دیگر مقاطع فولادی انتخاب کنید. هم‌چنین به راحتی می‌توانید بهترین قیمت انواع نبشی در برندهای مختلف را در زمان‌های مختلف با یکدیگر مقایسه نمایید.

 

بررسی نمودار نبشی 1403 برای برندهای مختلف

در ادامه نمودار قیمت نبشی 1403 برای برندهای شکفته، آریان فولاد، سپهر ایرانیان و ناب تبریز را بررسی می‌نماییم.

 

نمودار نبشی 4 آریان فولاد

نمودار نبشی 4 آریان فولاد

همان‌طور که در نمودار قیمت نبشی 4 آریان مشاهده می‌کنید قیمت در یک کانال یک سال در حال نوسان است.

 

نمودار نبشی 5 آریان

نمودار نبشی 5 آریان فولاد

همان‌طور که در نمودار قیمت نبشی 5 آریان مشاهده می‌کنید نرخ نبشی در قیمت 25500 دارای یک حمایت قوی است. هم‌چنین نرخ نبشی 5 در محدوده خط روند یک‌ساله دارای فاز صعودی است.

 

نمودار نبشی 4 شکفته

نمودار نبشی 4 شکفته

همان‌طور که در نمودار یک‌ساله نبشی 4 شکفته مشاهده می‌کنید نرخ نبشی در قیمت 26 هزار تومان دارای یک حمایت است. هم‌چنین در قیمت 29500 شاهد یک محدوده مقاومتی هستیم و در صورتی که قیمت نبشی 4 شکفته برای مدتی در بالای این مقاومت تثبیت شود می‌تواند به روند صعودی خود ادامه دهد. در صورت برگشت قیمت در محدوده‌های بالای 27 هزار تومان خواهد ماند.

 

نمودار نبشی 5 شکفته

نمودار نبشی 5 شکفته

همان‌طور که در نمودار یک‌ساله نبشی 5 شکفته مشاهده می‌کنید نرخ نبشی در قیمت 26 هزار تومان دارای یک حمایت است. هم‌چنین در قیمت 29500 شاهد یک محدوده مقاومتی هستیم.

 

نمودار 4 نبشی سپهر ایرانیان

نمودار نبشی 4 سپهر ایرانیان

همان‌طور که در نمودار یک‌ساله نبشی 4 سپهر مشاهده می‌کنید قیمت نبشی پس از شکستن مقاومت 30 هزار تومان تا محدوده 31 هزار تومان رشد کرده است. در صورت تثبیت قیمت در این محدود می‌توان شاهد روند صعودی قیمت نبشی 4 سپهر بود. هم‌چنین نمودار قیمت نبشی 4 سپهر در قیمت 27 هزار تومان دارای یک محدوده حمایتی یک‌ساله است.

 

نمودار نبشی 5 ناب

نمودار نبشی 5 ناب تبریز

همان‌طور که در نمودار یک‌ساله نبشی 5 ناب تبریز مشاهده می‌کنید قیمت نبشی در نرخ 25500 تومان دارای یک محدوده حمایتی است. هم‌چنین قیمت نبشی 5 ناب در صورت تثبیت شکست مقاومت 6 ماهه در قیمت 28500 می‌تواند به روند صعودی خود ادامه دهد.

 

سخن پایانی

نمودارها از مهم‌ترین ابزارهای معامله گران در انواع بازارها به شمار می‌روند و از این جهت دارای اهمیت بالایی بین معامله گران مختلف هستند. اگر شما هم جزوی از فعالان حوزه آهن هستید حتماً باید به این نمودارها در مقاطع مختلف مانند نمودار قیمت میلگرد یا نمودار قیمت تیرآهن توجه کنید. برای مشاوره رایگان می‌توانید با کارشناسان فولاد ایرانیان به عنوان یک مرجع خرید و فروش آهن تماس بگیرید.

اشتراک گذاری مقاله
دیدگاه شما چیست؟ برای ما بنویسید.